Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Dolnośląskie i Łódzkie domaga się budowy KDP

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

sg

Data publikacji:
02-01-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Dolnośląskie i Łódzkie domaga się budowy KDP
Fot. Rynek Infrastruktury
Sejmiki Województwa Dolnośląskiego i Łódzkiego wydały uchwały w sprawie porzucenia przez rząd projektu budowy Kolei Dużych Prędkości. Radni wyrażają swoje pełne poparcie dla inwestycji oraz apelują do ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej o powrót do koncepcji budowy KDP.

7 grudnia 2011 roku minister Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej zapowiedział odłożenie budowy Kolei Duzych Prędkości aż do 2030 roku.

W ramach projektu miało powstać szybkie połączenie między Łodzią a Wrocławiem (trasa Warszaw-Łódź). „Wybudowanie korytarza zapewniającego bezpośrednie skomunikowanie Warszawy i Wrocławia winno być najważniejszym priorytetem infrastrukturaInym Państwa Polskiego” – brzmi treść uchwały sejmiku dolnośląskiego.

 

„Jesteśmy zdania, że KDP powinna łączyć polskie metropolie i wpisywać się w sieć kolei europejskich. (…) Apelujemy więc , by projekt KDP nie zniknął z horyzontu zainteresowań, a Polska nie rezygnowała z planu jej budowy” – nawołują radni sejmiku łódzkiego. Ponadto radni w uchwale zaznaczają, że łódzkie poniosło już znaczne koszty modernizacyjne, wspomagające realizację projektu KDP i jako przykład wymieniają m. in. modernizację linii kolejowej do Łowicza, linii Łódź - Skierniewice – Warszawa oraz remont Dworca Fabrycznego.

 

Stanowisko sejmiku dolnośląskiego zostało przekazane premierowi, Ministrowi Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej, posłom i senatorom województwa dolnośląskiego, wielkopolskiego, łódzkiego, i mazowieckiego oraz organom samorządu terytorialnego województwa dolnośląskiego. Uchwała sejmiku łódzkiego została złożona na ręce ministra Sławomira Nowaka.
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Polityka i prawo

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Rafał Dybiński 15 grudnia 2020

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Intermodal i logistyka

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Roman Czubiński 22 czerwca 2017

Projekt KDP nie do końca martwy

Intermodal i logistyka

Projekt KDP nie do końca martwy

10 sierpnia 2012

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Polityka i prawo

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Rafał Dybiński 15 grudnia 2020

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Intermodal i logistyka

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Roman Czubiński 22 czerwca 2017

Projekt KDP nie do końca martwy

Intermodal i logistyka

Projekt KDP nie do końca martwy

10 sierpnia 2012

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5